Coolaste idrottskvinnan och diskriminering i idrotten!

Nummer 1 på min lista över idrottsförbund står helt klart svenska boxningsförbundet. Deras ordförande heter Bettan Andersson. Det talas mycket om diskriminering mellan kön, men är det något idrottsvärlden verkligen diskriminerar så är det de mindre idrotterna. Medan fotbollen bland annat får skyhöga summor för att visas får mindre idrotter exempelvis badmintonen betala för att visas. Medierna skriver och rapporterar främst om och för de sporter där det finns mycket pengar. Jag vill hävda att kvinnliga duktiga idrottare skrivs det i regel lika mycket om som duktiga manliga (framförallt i de individuella sporterna). Däremot väljer man att inte skriva alls om vissa sporter. Det är för mig diskriminering och jag lär återkomma till ämnet! Heja boxningsförbundet....

Lista över fem svenska favoriter i idrotten (just nu)

5. Zlatan - gör ett bra EM trots skada
4. Holm - tog 2.30 i går efter en skada. Gör sin sista säsong
3. Helen Alfredsson - 2:a i US open. GRATTIS
2. Mellberg - har han varit bättre i något mästerskap?
1 Lidström - Går det att bli större än vad han är????

I morgon ser den säkert annorlunda ut... Bortsett från Niklas Lidström, den mannen är verkligen hur stor som helst!

God kväll där ute/ IKA


Kommentarer
Postat av: Nick

Jag tycker du har fel angående Mellberg, tycker han gjorde sitt klart bästa mästerskap för 2 år sedan.

bra blogg för övrigt!

2008-07-01 @ 01:56:39
URL: http://farawaysthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0