Ingen vanlig tisdag...

Äntligen, äntligen, äntligen är allsång på skansen tillbaka.
För mig betyder allsång på skansen att sommaren verkligen är här (idag syns till och med solen),
och jag är verkligen barnsligt förtjust i programmet. Kommer självklart bänka mig framför teven klockan 20.00...Därför är det ingen vanligt tisdag idag!

Sport:
Inför morgondagens semifinal så går mitt tips till Tyskland. Med alla de avstängningar och skador Turkiet har kan de omöjligtvis ta sig vidare till final. Det är katter som har nio liv inte landslagen i fotboll och Turkiet har gjort slut på två liv och överlever därför inte denna seminfinal. Tyskland till final!

Socialt arbete:
Oerhört många unga tjejer mår idag mycket dåligt. Brist på självförtroende och dålig framtidstro speglar många tjejers vardag. I mitt arbete möter jag flera fantastiska unga tjejer som känner en oerhörd stor press på sig själva, vad de borde och inte borde göra. Vem de skall vara och vem de inte skall vara. Den som man föreställer i ett sammanhang är helt fel  i ett annat sammanhang. Det är verkligen inte lätt att vara ung.. Eller som en ung tjej sa till mig
" du är ung fast du är äldre, du vill förstå oss men du vill inte gå igenom det vi går igenom". Så sant, jag vill faktiskt inte gå igenom tonåren en gång till. Men jag vill vara ung fast jag är äldre!

Hej svejs där ute/ IKA


Kommentarer
Postat av: Alicia

Hej kära du, just nu så håller jag "Fashion blogger awards" på min blogg, det går ut på att rösta fram ett antal modebloggare som vinnare i olika kategorier. därför så skriver jag till dig, din röst räknas och jag hoppas att du gör mig den fina äran av att få ta del av DIN åsikt :) Ju fler personer som röstar desto roligare blir det, eller vad säger du? Jag hoppas att du inte uppfattar detta som spam, för det är det inte på något sätt. Mitt syfte med det "Fashion blogger awards" är att visa uppskattning till dem som inspirerar oss och hjälper oss att vara mer kreativa i vårt vardagsliv. Jag ser fram emot att få ta emot din röst!



Kramar

Alicia



http://www.aliciasstil.se/2008/june/fashion-blogger-award.html

2008-06-24 @ 18:07:41
URL: http:// www.aliciasstil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0