KVARTSFINALERNA

Okey, skall ge mig på att tippa vinnarna i kvartsfinalerna:

Idag Torsdag:
Portugal - Tyskland
Portugal har övertgad så hör lång. Ronaldo är en i mina ögon världens bästa fotbollspelare.
Dock förlorade de den betydelselösa matchen mot värdlandet i sista omgången med en B-uppställning.
Jag har lite frågetecken kring att man ställde över spelare när man var inne i ett vinnande spel och matchen också förlorades. Å ena sidan fick de bästa vil å andra sidan tappade man känsla. Tyskland skall aldrig räknas bort och de har nu krånglat sig vidare. Tyskland har mer spel i sig vilket deras första match mot Polen visade. Tyskland är alltid farliga. Tyskland spelar utan sin förbundskapen då han får se matchen från läktaren medan Portugal har Scolari.

Mitt tips Portugal vidare till semifinal

I morgon Fredag:
Kroatien - Turkiet
Kroatien var mmitt på förhand tippade överraskningslag. Jag tycker de har övertygad så här långt. Turkiet gjorde en heroisk insats i sista matchenmot Tjeckien. Jag tror dock att det tar stopp här. Turkiet gjorde sin bästa match då medan Kroatien ännu inte gjort sin bästa match i turneringen.

Mitt tips Kroatien till semifinal

Lördag:
Holland - Ryssland
En match mellan två holländska förbundskaptener. Holland har enligt mig spelat den bästa fotbollen så här långt in i turneringen. Allvaret börjar nu, och tradionellt så har Holland haft svårt att hålla hop sitt lag utan interna motsättningar en hel turnering. Kommer konflikterna kanske nu? Håller mittbackarna? Ryssland har en av världens bästa landslagstränare, men frågan är om det räcker. Kan ryssarna hålla ihop försvaret bättre än mot Spanien?

Mitt tips Holland vidare till semifinal

Söndag:
Spanien - Italien
Är det Spaniens tur i år? Laget har spelat en mycket fin fotboll och är obesegrade. Italien är regerande värdsmästare men har varit ytterst nära att åka ur redan i gruppen. Buffon har räddat laget kvar i turneringen. När laget vann VM var det när landet behövde det som mest. Det blåste stormvindar kring flera av klubbarna och Italiens landslag lyckades skapa känslan att det var dem mot resten av värden. Vad förenar Italiens landslag i dag? Inte förbundskaptenen så här lång..
Men man skall aldrig räkna bort Italien.

Mitt tips Spanien vidare till semifinal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0