Orbitrek...

 Tyvärr har inte mitt intresse för aktiva människor smittat av sig ett dugg på mig själv. Jag älskar att se andra både individuellt och i lag tävla och prestera. Jag har de senaste åren gått upp en del i vikt (dock är jag inte direkt överviktig) arbetar mer stillasittande och rör mig alldeles för lite. Har även rökt en del vilket jag kämpar för att sluta med (kommer vara en följetång). Eftersom min kondition är så fruktansvärt dålig och jag inbillar mig dagligen att jag får en hjärtinfarkt har det senaste året fått mig att planera min årekomt till träningsvärlden. En gång itiden var jag väldigt vältränad.. typ kanske 15 år sedan... Efter att i över 1 år pratat om att köpa en orbitrek, ni kanske har sett den på tevereklamen? fick jag tummen ur (ni vet vad...) och beställde en. Och hur har det gått? På teve ser det så jäkla lätt ut så 1 timme på den skulle inte vara några problem tänkte jag.. Okey min sambo monterade ihop den samtidigt som han muttrade att den bara kommer att samla damm. Själv var jag mäkta irriterad över honom då han inte fattade hur beslutsam jag var i min ambition att ta mig tillbaka till den tid då jag var vältränad. Hur gick det då? Tja, jag har nu vait en stolt ägare av en Orbitrek i kanske 4 månader. Jag har dock inte haft så mycket möjlighet att träna på den.. Ni vet det är väldigt mycket annat att göra hela tiden... Nä, i ärlighetens namn så orkade jag inte mer än kanske 5 minuter innan jag fick andnöd och det var faan så mycket jobbigare än vad jag trott. Nu har den stått och samlat damm oanvänd under en längre tid, suck, min sambo säger "VA VAD DET JAG SA", de värsta ord jag vet (och framförallt från honom). Hur går rökningen då? Jag feströker bara.  Mer om det längre fram...

Orbitrek, rökning och idrott kommer bli en följetång.....

Hej så länge/ IKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0