Svar på din fråga

Först, Gårdagens match var för mig en överraskning. Inte att Tyskland vann men att Turkiet var det bästa laget!
Grattis Turkiet till en fantastisk turnering!

Dagens match kan sluta precis hur som helst. Känns omöjligt att tippa. Jag tror dock på SApanien i år så jag tippar Spanien som vinnare och vidare till final eller Ryssland eller Spanien.....

Det har kommit apropå mitt inlägg "ingen vanlig tisdag" en fråga till mig från en ung tjej. Jag kommer inte lägga ut hennes uppgifter men frågan är citerad;

" hej, du skriver att du träffar många unga tjejer med dåkligt självförtroende. Jag är 14 år och har jätte dåligt självförtroende. Hur skall jag ändra det?"

Svar från mig:
Tack tjejen för din fråga. Det är inte en enkel fråga att direkt svara på men jag skall försöka ge dig ett liten svar så får du gärna höra av dig igen. Att ha dåligt självförtroende kan handla om många olika saker. Oftast har man inte alltid dåligt självförtroende utan i vissa situationer känner man sig mer säker som till exempel när det handlar om saker som man är bra på. Jag tror att när man är i din ålder är det viktigt att tänka efter vad man själv vill. Man skall välja saker för att man själv vill et inte för att några nadra vill eller gör liknande val (förstår du vad jag menar?).  Jag tror också att det är viktigt att våga fråga om saker man undrar över för då behöver man inte känna sig osäker. Det är jätte viktigt att du och även andra tjejer förstår att man är värd något oavsett vem man är. Det viktiga är inte vem man umgås med, vilka kläder man har eller liknande utan att man följer sina drömmar och försöker uppnå de mål man själv vill ha i livet. Vill jag få bra betyg så är det okey, jag har rätt att plugga. Ingen skall få kalla mig tönt för det. Titta dig i spgeln varje dag och berätta för dig själv att du är bra och att du duger... FÖR DET GÖR DU!

Kramar IKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0